czwartek, 31 maja 2012

Już w tę sobotę 2 czerwca, kolejny etap procesu w ramach "Wszyscy tworzą kolaże, najlepiej w procesie". Zapraszamy do Bunkra Sztuki od 11:00 do 18:00 (prace oglądać można do wtorku 5 czerwca)
Karolina Jabłońska, 1991, kierunek malarstwo, II rok.
Opis autorski:
W twórczości Rodczenki  zainspirowała mnie perspektywa „z lotu ptaka”, którą stosował jako fotograf. Do stworzenia mojej pracy użyłam internetowych zdjęć rond. Odwołuję się także bezpośrednio do tytułu jednego z rysunków artysty wykonanych cyrklem (ze względu na  kształt wybrałam właśnie ronda) pod tytułem „ruch rzutowanych na siebie płaszczyzn barwnych”. Zdjęcia rond są nałożone na siebie, co stwarza iluzję ruchu. Myślę, że dla Rodczenki żyjącego współcześnie ważnymi narzędziami byłyby internet, fotografia kolorowa, film, dlatego też użyłam ich do wykonania mojej pracy.



Mocno kontrastowe kolory, uproszczone, linearne kształty obrazu nawiązują do plakatów, grafik i opakowań jakie projektował artysta. Praca, narzędzia, robotnicy, to tematy, które interesowały Rodczenkę na początku XX w, inspirują także mnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz